Prezentowany wzór pochodzi z opracowania Barbary Strasburgerówny "Wzory ozdób choinkowych" wydanej przez Towarzystwo Wydawnicze Bluszcz w roku 1927.
Jest to ozdoba płaska i dwustronna (przy czym obie strony są jednakowe, nie mamy w tym przypadku do czynienia z awersem i rewersem dekoracji). Bazą ozdoby jest kształt słońca w wybranym kolorze, na który to kształt nakładane są kolejne kształty, mające utworzyć uśmiechniętą twarz.
W broszurce Strasburgerówny znajdziemy kształty poszczególnych elementów do odrysowania oraz wzór ozdoby, dzięki któremu możemy rozmieścić je w odpowiedni sposób. Wzory ozdób w przytoczonej publikacji są barwne, choć szata kolorystyczna jest uboga. Wydaje się, że zastosowane kolory wzorów mają bardziej na celu podkreślenie poszczególnych elementów i ich układu w całości wzoru niż sugerowanie kolorów do zastosowania w wykonywanej dekoracji. W tym jednak przypadku kolorystyka zaproponowana w opracowaniu wydała mi się na tyle ciekawa, że zastosowałam ją w mojej pracy. Inspiracją do zachowania oryginalnej kolorystyki była też praca Pani Jagody Nastały, autorki profilu "Choinka polska", która wykorzystała te kolorystykę w swojej pracy opartej na wzorze Strasburgerówny i potwierdziła, że ten dobór kolorów doskonale się sprawdza.
W tym miejscu pozwolę sobie na dygresję o pewnej osobliwości korzystania z wzorów umieszczonych w dawnych opracowaniach. Mianowicie używana wówczas technika druku - sitodruk - pozwalała już co prawda na druk większej ilości egzemplarzy publikacji (a tym samym jej upowszechnienie), ale jednocześnie był to druk daleki od doskonałości, spoglądając z dzisiejszej perspektywy. Kolejne warstwy kolorystyczne drukowane były oddzielnie i nakładane jedna na druga. Ręczne umiejscawianie planszy z kolejnymi warstwami zadruku w maszynie drukarskiej niejednokrotnie prowadziło do przesunięć poszczególnych elementów względem siebie, deformacji kształtów, czy zlewania się kolorów. Obrazki wydrukowane w ten sposób mają ogromny urok, jednak dla twórcy mogą być pewnym utrudnieniem w wykonaniu ozdoby. Nie jest bowiem dokładnie widoczne jak rozmieszczone są poszczególne fragmenty dekoracji. Szczególnego znaczenia nabiera to przy ozdobach przestrzennych, gdzie precyzja połączenia poszczególnych kawałków ma odzwierciedlenie w poprawności konstrukcji całej ozdoby. Z drugiej strony otwiera to przed wykonawcą duże możliwości użycia własnej wyobraźni. A przecież o to głównie chodzi w inspirowaniu się starymi wzorami.
Strona www stworzona w kreatorze WebWave.